搭錯車 Glass Anatomy The Musical – Official Trailer

Watched the trailer on the musical 搭錯車. Looks quite exciting. Featuring Della Ding Dang as the main role – Ah Mei and watch her adventures on 搭錯車 on her growing up years to her route to her singing career and the path that she took and her decision has impacted badly on her adopted father and the people around her.

I hope people won’t want to 搭錯車 to go into the wrong path in their life. I hope more people will think of humanity than materialistic needs. The newly crown campus superstar – Bonnie Loo 罗美仪 will be involved in the musical as well.

Here’s the trailer:

This musical is adopted from the Taiwanese Movie 搭錯車 (Papa, Can you hear me sing). And produced by The Toy Factory. Here’s the details below.

追星寻梦是否就得遗漏父情
一样的月光为何家园不再熟悉
回望挚爱可否请跟我来?
无声酒干倘卖无如何唱亮心灵舞台?

人生公车搭错几番?

苏芮八首金曲击碎心房

亚洲华语乐坛新天后 丁当 倾肺演出

新加坡资深名导 吴文德 改编执导

音乐剧首席总监 陈慧玲

国际编曲大师 黄金源

符永春、刘俊葳、罗宝玲、陈映奇、潘嗣敬、郑维杰威震演出
严谨有机精心制作

什么时候儿时的玩伴都离我远去? 什么时候家乡变得如此的拥挤?

经历了时代的变迁,岁月的磨炼,TOY 肥料厂呈献历经十二年构思的呕心创作《搭错车》。时费三年间搜罗来自中国、台湾、香港­、泰国、阿根廷以及新加坡的知名艺术达人与设计师齐聚共同打造这部旷世经典。

《搭错车》改编自1983年轰动整个亚洲的原名台湾电影。此电影在第二十届金马奖中获­得了11个奖项的提名,创下金马奖提名最高记录。剧中精髓来自由罗大佑、粱宏志、吴念­真、陈志远、李寿全与侯德建创作,铁嗓歌手苏芮演唱的《酒干倘卖无》、《一样的月光》­、《是否》和《请跟我来》等经典歌曲,绕粱多年,深入民心。

华语音乐排行榜新天后丁当领衔主演,以她高昂嘹亮的歌艺,征服她的舞台音乐剧处女作。

百行之首阖府感动故事

是否已记不起上一次回家是什么时候?是否事业已像蔓藤般铺盖了你所有私人时间?

哑叔,一个从小被遗弃靠捡破烂为生的哑巴,盼望幸福有一天降临。清晨陋巷的弃婴声,改­变了他单调无依的日子。弃婴阿美长大成了拥有天籁般歌喉的美丽女子,与相依为命的哑叔­,过着充满乐符的天伦生活。

阿美被唱片公司送上歌唱的星光道路。她与哑叔、情人、童年的玩伴、成长的小屋与简单的­生活有了一片摸不着看不到的玻璃隔膜。当她在大舞台上发光发亮时,年老的父亲已在老旧­的收音机旁,渐渐睡去…

演出信息 Musical Showcase

2013年5月3日至12日 3-12 May 2013
晚上八点(星期二至星期天)8pm night show (Tuesdays to Saturdays)
下午三点(星期六与星期天)Matinee 3pm show (Saturdays and Sunday)

滨海艺术中心剧院 The Esplanade Theatre

华语音乐剧,演出设有中英字幕 A chinese Musical with English Subtitles
演出时长:110分钟,不设中场休息 Duration: 110 minutes, with no interval

请拨SISTIC热线 (65)6348 5555 或 上SISTIC 网站:www.sistic.com.sg

Please call SISTIC hotline (65)6348 5555 or go to SISTIC website www.sistic.com.sg for purchasing tickets for this wonderful musical.
学校或团体购票至少20人或以上,请拨Toy 肥料厂热线:(65)6222 1526

For school or group purchase of at least 20 pax or above, please call Toy Factory hotline at (65) 6222 1526

Leave a comment